«PEIS PÅ» – IDÈVERKSTED

Lødingen Næringsforum arrangerte «Peis på» konferanse onsdag 22.april i Lødingen Næringshage. Det var godt fremmøte og flere spannede innlegg fra næringslivsaktører i Lødingen. Tema for dagen var:

«Hva er Lødingen god på og hva kan vi bli bedre på? En motivasjonsdag for å fremme de gode historiene om Lødingen og skape et spennende næringsliv.»

De som var tilstede fikk bli bedre kjent med Zalaris ASA, Ytterstad AS og Kanstad Trelast AS. Marius Remen-Hansen fortalte hva Fabrikken Næringshage sammen med Lødingen Næringshage kunne bistå med. Caroline Meier holdt et inspirerende innlegg om «Omdømmebygging? Kosta ikkje det masse penga?». Meier la vekt på hvordan Lødingen i fellesskap burde jobbe aktivt for omdømmebygging og hva næringslivet får igjen for å bruke tid på dette. Til daglig jobber Meier med omdømmebygging for kommuner, bedrifter og organisasjoner, hun har bidratt til å sette Lødingen på karte ved flere anledninger, blant annet da «Bygda som sykler» ble skapt.

Dagen ble avsluttet med idèverksted der alle besøkende fikk være med å dele sine tanker og ideer, for hva Lødingen bør satse på og hvordan næringslivet kan vokse. Det kokte i lokalet under denne seanse og optimismen var til å føle på. Nedenfor kan dere se de gode og litt sprøe forslagene.

Oppsummering fra Idèverkstedet under PEIS PÅ -konferansen i regi av Lødingen Næringsforum

Oppsummering fra Idèverkstedet under PEIS PÅ -konferansen i regi av Lødingen Næringsforum

Kommentarer er lukket